tisdag 21 december 2010

Därför

Anledningen till att den här bloggen handlar mycket om juniorbandy just nu är för att jag tycker det är intressant och värt att uppmärksamma IFK:s duktiga ungdomslag.

Jag har givetvis fortfarande ett stort intresse för A-laget och elitserien men jag är inte intresserad av att skriva om det eller något liknande annat än vid vissa enstaka tillfällen.

Har gjort det så länge att jag hellre vill gå en säsong och bara vara passiv åskådare och låta andra skriva om och spekulera kring A-laget och elitserien.

Så vet ni - särskilt ni Villafans som tror att jag inte skriver om A-laget för att det inte går så bra just nu. Det gick inget vidare ifjol heller men då skrev jag ändå, bara för att motbevisa er tes.

2 kommentarer:

  1. Läste att du skrev att ingen brydde sig om bandy i Kungälv. 30 december kommer vi 250 personer upp till er, vi får väl se vilka som låter mest? Visst ligger Kungälv publiksnitt inte så högt, men 1 passionerad supporter som sprider stämning och stöttar laget betyder nog minst lika mycket som 3 tysta supportrar som snackar skit om sitt egna lag. Jag älskar Skarpe Nord men arenan är väl också anledningen till publiksifforna svikit, under läktaren med tak är det alltid fullt och jag förstår att det är enklare att dra magrinalåskådare till en arena för 300 miljoner med värme och serveringar än en arena från 60-talet.

    SvaraRadera
  2. Väl mött på annandagen Anonym. Då blir det bandyfest inför 2500 på Skarpe Nord. Min gamla morsa ska åka och se på bandy utanför 0510 för första gången i sitt liv. Bara en sån sak.

    SvaraRadera